Vzdělávání a výzkum

Výuka a vědecká činnost představují jádrové aktivity VŠE s významným přesahem na společnost. Téma udržitelnosti je v těchto oblastech dlouhodobě zakotveno a odráží se i v Misi VŠE. Vzhledem k důrazu mezinárodních akreditačních orgánů na oblast udržitelnosti se toto téma odráží také v procesech sledování a zvyšování kvality: jedním z cílů učení všech studijních programů VŠE dle metodiky AACSB je cíl Etika a udržitelnost, akreditace EQUIS klade důraz na zahrnutí témat Ethics, sustainability, and responsibility do obsahu vzdělávacích a vědeckých aktivit.

Na VŠE existuje řada specializovaných vědeckých center, které se tématu udržitelnosti věnují. Přesto lze u této aktivity sledovat určitou roztříštěnost, k jejímuž překonání lze přispět jednotnou strategií. Ta se musí jak v oblasti vzdělání, tak výzkumu, opřít o systematický rozvoj tématu udržitelnosti a o vedoucí postavení a důvěryhodnost VŠE v této oblasti, které musí být vnímáno jak studenty a absolventy, tak firmami a tvůrci politik.

Problematika vzdělávání a výzkumu se vztahuje zejména k SDGs 4 Kvalitní vzdělávání, 8 Důstojná práce a ekonomický růst, 12 Odpovědná výroba a spotřeba a 17 Partnerství ke splnění cílů.